donderdag 4 mei 2017

PH-AKB: ready for take off


Het is maandagochtend, de eerste week van de meivakantie. En uitgerekend op een van die drukke dagen in het jaar reis ik af naar Schiphol om op bezoek te gaan bij twee nieuwe klanten. Maar eer ik daar ben, ben ik wel een paar uur verder. Eerst maar op Schiphol komen, hetgeen gelukkig mee valt. De NS zorgt voor een vlotte reis. Anders wordt het bij de bagagecheck en de paspoortcontrole. Over de ongeveer 50 meter tussen begin en eind doe ik ruim 5 kwartier. Alle bagagecheck banden zijn open dus daar doen ze hun best om alles snel en goed te controleren. Maar eenmaal daardoor moeten alle mensen van 12 bagagecheck banden door 6 poortjes voor de paspoortcontrole. Beetje jammer dat de andere zes beschikbare elektronische poorten het niet doen. Maar goed, had erop gerekend dus ruim op tijd zit ik aan de koffie en wacht ik op het moment dat ik in kan stappen.

Ik ben blij met mijn Economy Comfort stoel,
net iets meer ruimte
De Airbus 330-300 PH-AKB van de KLM vertrekt van gate D57. Voor de bekenden op Schiphol: dat is een heel eind lopen. Eenmaal bij de gate val ik bijna over iets groots, zwart en vormloos. Mijn eerste reactie: Greenpeace bellen om deze walvis terug de zee in te slepen. Maar als ik nog een keer kijk blijkt de vorm een mens te zijn die zich op de grond heeft uitgespreid om te slapen. Ik wist niet dat er leggings in die maat bestonden. Gelukkig zit ze later niet naast me in het vliegtuig. We kunnen op tijd instappen en met ruim 280 andere passagiers vertrek ik naar Calgary, Alberta, Canada.

In november 2013 ondernam ik ook al eens een reis naar Canada. Toen om een week bij de eerste WinTree-gebruiker in Grand Forks, Britisch Columbia op bezoek te gaan. Dit keer blijf ik aan deze kant van de Rocky Mountains en ga ik op bezoek bij twee nieuwe klanten. Het plan voor deze week is als volgt. Allereerst dus vliegen op Calgary: maandag 12:30 vertrekken en op maandag om 13:30 aankomen. Is dus eigenlijk maar een uur vliegen. Op Calgary wordt ik opgewacht door Kevin. Kevin is onze vertegenwoordiger in Canada en hij zal mij dit bezoek de meeste tijd vergezellen. Vanaf het vliegveld rijden we eerst anderhalf uur naar het Westen. We bezoeken Eagle Lake Nurseries, is nog geen klant maar er is al meerdere keren contact met deze mogelijk nieuwe klant geweest. Even goedendag zeggen en kijken of ze nu ook met WinTree aan de slag. Het ideaal is als ze gewoon de offerte tekenen en we afspraken over de implementatie kunnen maken. Maar dat zou wel erg ideaal zijn.
IJsland

Groenland

Groenland

Aan het einde van de middag rijden we zo’n twee uur naar het zuiden, naar het plaatsje Coaldale waar we de nacht doorbrengen. Op dinsdag bezoeken we klant nummer 1, Simon Bos. Aan het einde van de dag begeven we ons noordwaarts om ter hoogte van Calgary te overnachten. Op woensdag gaan we verder omhoog om zo’n 3-4 uur later in Beaumont, een plaatsje rechts onder Edmonton, aan te komen bij klant 2, Cheyenne Tree Farms. Daar blijven we de woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdagochtend.


En op zaterdagmiddag zakken we weer af richting Calgary om daar op zondag weekend te vieren. Zodat ik op maandag weer terug naar huis kan. Duurt de heenreis maar een uur, terug ‘verlies’ ik die tijd weer waardoor ik op dinsdagmorgen pas weer thuis ben. Kortom een week consultancy bij klanten en in het weekend nog wat tijd om iets leuks te doen. Eigenlijk een gewone werkweek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten