maandag 8 mei 2017

Gewoon werk

Was ik in mijn vorige blog aangekomen bij de eerste klant, inmiddels is het dinsdag. We hebben bij de eerste klant een goed gesprek over van alles en nog wat gehad. Ook natuurlijk over een overgang naar WinTree maar die beslissing wordt met het seizoen voor de deur, even uitgesteld tot het najaar. Omdat de Canadese boomkwekerij een sterke Ons-kent-ons heeft zal ook het succes van de implementatie bij de 2 nieuwe klanten een belangrijke rol spelen.

Na een goede nachtrust kan ik aan het ontbijt. Nu slaap ik niet in duistere achteraf motels waar je een voortvluchtige crimineel, als je die al herkent, tegen zou kunnen komen. Gewone degelijke hotels, netjes, schoon, goede bedden. Des te vreemder vind ik het dan dat ik een ontbijtbuffet aantref waar het servies van papier is en het bestek van plastic. Dat maakt ontbijten toch net even iets minder. Wat bij dit eerste hotel wel leuk is, is een pancake-machine. Je drukt op een knop en 3 minuten later komen er twee heerlijke pannenkoeken uit de zijkant gerold. Alleen onhandig deze met een plastic mesje te moeten snijden.
Brede weg maar zonder asfalt, we gaan echt de binnenlanden in

Om 8 uur is het tijd om aan het werk te gaan. Na een klein half uurtje rijden komen we in de middle of nowhere bij de eerste klant. Een boomkwekerij met vooral laanbomen. Wat ik daar verder die dag gedaan heb is voor deze blog nou niet zo heel erg interessant denk ik. Gewoon een dag consultancy zoals dat ik vaker bij klanten op locatie doe. Beetje worstelen met een etikettenprinter waarbij ik win en veel uitleggen. De klant nog meer kennis geven hoe hij het beste met de software kan omgaan.

Wat foto's van het bedrijf, niet te veel want het is geen weer om buiten te zijn.





Tussen de middag met de klant en zijn zoon even bij Tim Hortons (soort Starbucks alleen dan Canadees) een broodje gegeten en weer door om uiteindelijk rond 17 uur te stoppen. Klant blij dus ik ook zo’n beetje blij. Heb wat dingetjes verkeerd zien gaan in het programma wat de klant nog niet opgevallen is. Dus straks op kantoor maar snel oplossen. We nemen afscheid, Kevin is de gehele tijd voor zichzelf op pad geweest, (naast vertegenwoordiger van TSD is hij ook vertegenwoordiger van een aantal grote boomkwekerijen, een pottenfabrikant en een bedrijf wat betonnen ornamenten en zo maakt) maar is weer terug. Zijn klanten zijn boomkwekerijen en tuincentra waardoor hij dus veel bij onze mogelijk nieuwe WinTree gebruikers over de vloer komt. We gaan op weg naar het Noorden.



                                                                             zon 
en regen
Dat doen we een beetje met een omweg waardoor Kevin bij z’n ouders langst kan. Hij parkeert me om 21:00 in een hotel en slaapt dan bij zijn ouders. Zodat we de volgende morgen verder kunnen rijden naar klant nummer 2.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten