donderdag 11 mei 2017

Werken als iedere andere dag, alleen dan een beetje verder van huis


Buiten is het nog koud, 

bij het ontbijt een verse
warme wafel met vruchten
Het is alweer donderdag 8 uur in de morgen, drie dames van klant 2 zitten al op me te wachten en laten me de rest van de dag en aansluitend ook de vrijdag niet meer los. Nu ben ik niet wars van vrouwelijke aandacht maar drie dames die in hun enthousiasme bijna de gehele tijd door elkaar heen zitten te praten is niet altijd even handig. Net of je in een kippenhok zit. Maar we maken goede stappen vooruit, hetgeen het enthousiasme en dus ook het kippenhok-gehalte nog meer verhoogd.

Kevin heeft het zwaar
Het bedrijf van deze klant is een kwekerij waar ze eigenlijk bijna het gehele boomkwekerij-assortiment voor Alberta kweken. Naast de gewone verkoop aan tuinaanleggers, wegenbouwers en tuincentra wordt er ook via de Cash & Carry verkocht. Daar wordt ook aan particulieren verkocht. Kortom voldoende opties om WinTree tot het uiterste te gebruiken. Dat gaat meestal wel goed maar op een aantal punten hebben we bij TSD nog wel een paar uitdagingen. Maar dat was, gezien de gekochte modulesamenstelling wel een beetje te verwachting. Het had eerder vreemd geweest als ik zonder To do lijstje naar kantoor was gegaan. Er lijkt zich zelf een ‘show stopper’ voor te doen maar die is met hulp van een collega in Nederland snel opgelost. De dagen vliegen voorbij en de klant is nog niet verzadigd van kennis. Ze willen me op de zaterdagochtend ook nog wel gebruiken voor het opslurpen van kennis. Ook deze extra paar uur zijn zo voorbij. 

Door het slechte weer is de C&C nog 

niet gevuld .                                             



Klein deeltje van de kwekerij

Ze kweken hier Pot-in-Pot, hierdoor is de pot beter beschermd tegen de kou.

We nemen naar 25 uur consultancy op locatie afscheid van een blije, enthousiaste groep WinTree-gebruikers. We zullen nog wel aandacht aan deze klant moeten besteden om het uiteindelijk soepel te laten draaien maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. En dan maar te hopen dat het succes bij deze klant overslaat naar nog meer Canadese WinTree-gebruikers. Kevin zit het in ieder geval helemaal zitten.

Maar dat is voor later, het is nu zaterdagmiddag 12 uur. Tijden dat ik op de kwekerij werkte komen weer terug. Daar begon mijn weekend ook altijd op deze tijd. Ik genot deze week natuurlijk al van het land en de mensen maar nu kan het een beetje meer.


Witte ganzen op weg naar de broedgebieden in het noorden.

Zoekenden naar de V-formatie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten