maandag 22 augustus 2016

Het valt niet altijd mee

Het valt als vakantieganger niet altijd mee. Je ziet veel maar daardoor is het haast niet te vermijden dat je ook lelijke dingen ziet. Soms kan lelijk in al zijn lelijkheid wel iets moois hebben maar soms ook helemaal niet. Dan is lelijk ook gewoon heel lelijk.


      De ruimte tussen man en gitaar is geheel gevuld met buik

Een vorm van die lelijke lelijkheid is de Amerikaan. Let wel, ik generaliseer er weer lekker op los! Kijk je naar de gezichten van de mensen dan gaat het over het algemeen wel. Ik als liefhebber van het vrouwelijk schoon ben best kritisch, maar gelukkig was het niet alleen kommer en kwel. Door de grote hoeveelheid  immigranten, met name Japanse dames, was er soms best wat te genieten. 

Zoals gezegd, de gezichten vielen best wel mee. Maar zodra je dan de blik naar beneden laat gaan. Slik!

    
Iedereen kent het gevoel wel als je in de badkamer staat en je zelf eens kritisch in de spiegel bekijkt. En vertelt de weegschaal je niet altijd datgene wat je van haar wilt horen. Nou, na wat ik in Detroit heb voorbij zien komen valt het bij mij allemaal reuze mee. Het buikje en dat rolletje vallen geheel in het niet bij wat hier vrij rond loopt. Hoe kun je het zover laten komen? Van alleen lucht wordt je niet dik *) en er is niet voor niets een spreekwoord 'Ieder pondje gaat door het mondje'. 


Als je een maatje meer hebt, waarom moet dat dan in heel veel maatjes te weinig verpakt worden? De toekomst  van Amerika ziet er wat dit betreft niet god uit. Naast ieder te veel vader of moeder loopt wel minstens één kind wat, hoe jong ook, al te veel kind is.

*) het is natuurlijk goed mogelijk dat door een bepaalde ziekte je overgewicht kan krijgen, maar niemand kan mij wijs maken dat hetgeen ik hier gezien heb allemaal hele zieke mensen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten