dinsdag 14 juli 2015

Wie is deze man?


Wat is dat nu voor vraag om een blog mee te beginnen? Nou, ik heb iemand eens horen vertellen dat de titel van een blog mensen nieuwsgierig moet maken, en dat probeer ik dus met deze vraag en foto. Maar ik stel de vraag niet zonder reden. Deze man komen we namelijk in ons hotel in Berlijn veelvuldig tegen. Niet in levende lijve, de beste man is al sinds 1987 niet meer onder de levenden hier op aard, maar wel met werken van zijn hand. 


Voor de vier nachten dat wij in Berlijn slapen heeft Annemiek, ere wie ere toekomt, een prima 4* hotel geboekt bij Neckermann. Los boeken via Booking.com en dan de treinreis ook apart regelen is duurder en veel meer werk. Ze heeft het Art'otel Berlin City West aan de Lietzenburgstrasse , deze straat loopt parallel aan de Kurtfürstendamm, voor ons gevonden. Een modern trendy hotel waar kunst een belangrijke rol in het interieur speelt. Kunst van bovenstaande man, die vooral bekend is van de kunststroming Popart. In de gangen maar ook in de kamer kom je reproducties van zijn werk tegen. Of je het nu mooi vindt of niet, herkenbaar is het zeker.

De kamer is fris, heel licht groen (te groen volgens Olaf), de badkamer strak en functioneel. Het ontbijtbuffet is continental dus niet verrassend maar ook prima verzorgd. Kortom een hotel waar het de komende dagen in de avond en nacht prima vertoeven is.

P.S. Ik weet niet of de Duitsers bekend staan om hun "Grundlichkeit" of "Punklichkeit" (volgens mij schrijf je dit anders maar heb even geen idee hoe, maar jullie snappen het vast wel)? Maar van beiden merken we niet al te veel. De trein had gisteren in Nederland nog maar een kwartier vertraging, eenmaal in Berlijn aangekomen waren we drie kwartier later. En van de weersverwachting voor Dinsdag klopt ook niets, het voorspelde regenachtige weer was gewoon de hele dag miezerig en soms zelfs gewoon regen.


O ja, voor wie Flappie deze trip mist. Hij is er dit keer niet bij, de koffer zat zo vol dat hij er niet meer fatsoenlijk in kon. Hij kon mee maar dan had hij erg opgefrommeld moeten worden en daar had hij even geen zin in. Volgende keer misschien.

En nu vergeet ik toch bijna te vermelden, voor de niet kunstkenners onder mijn lezers, dat de man op de foto Andy Warhol is.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten