donderdag 18 juni 2015

Slaap kindje, slaap

The Craw Inn
Deze reis is naast leuk natuurlijk ook gewoon hard werken. En dan is het wel prettig als je na een dag hard werken goed kunt eten en een lekker bed hebt.  Gelukkig heeft mijn collega TD dat allemaal prima goed voor mij geregeld.

De eerste 2 nachten slaap ik in het piepklein hotelletje The Craw Inn in het gehucht Auchenrow. 3 kamers en ik heb de premier room met de luxe van een eigen badkamer. De douche is niet heel warm en er ontbreken gordijnen, maar ach het bed is goed en het is schoon. En met een deken over de luxaflex wordt het ook donker genoeg voor een prima nachtrust.

De Craw Inn is naast een hotel ook een bar en restaurant. Vooral de biercollectie is in de wijde omgeving bekend. Blijkbaar wordt er iedere keer 1 fust van een bepaalde soort bier gekocht. En als die op is wordt er weer een andere soort ingekocht. Ik hou het maar bij een colaatje. Ben niet zo’n bierdrinker en dan zeker niet van het donker Engelse bier. Het diner is lekker, het  “Full Scottisch Breakfast”  stevig. Naast spek, ei en toast ook een pannenkoek gemaakt van aardappel en Haggis. Haggis is een vreemdachtig grijsbruin goedje dat een beetje smakeloos is. 

Ik heb aan een paar mensen gevraagd wat haggis is maar van iedereen kreeg ik te horen dat ik dat beter niet wist. Maar ik lust ook lever en bloedworst dus ze hadden rustig kunnen vertellen dat het gemalen orgaanvlees van een schaap  is.  Doe ik niet zo moeilijk over.
het grijs-bruine hoopje is Haggis

De laatste dag heb ik in een Hilton-hotel geslapen. Klinkt duur, is het ook wel een beetje maar het was alles bij elkaar goedkoper om een nacht bij het vliegveld in dit hotel te slapen en ’s ochtends terug te vliegen dan een avondvlucht. Een hotelbed kan nooit tippen aan mijn bed (met extra inhoud) thuis maar het Hiltonbed lag toch wel bijzonder prettig. Lekker warm water uit de douche, alles nieuw, luxe en netjes. En  dat is ook wel leuk om mee te maken. En mooie afsluiting van een geslaagde reis!
alvast wat aantekeningen verwerken

O ja, op het vliegveld zie ik dan toch de ruige Schotse man in kilt. Een hele kudde drukdoende, bierdrinkende (let wel, het is 7 uur in de morgen!) mannen met kilten en mutsen. Waarschijnlijk zijn ze op weg naar de EK-kwalificatie wedstrijd tegen Ierland. Het is weer eens wat anders dan het oranje juichpak.







En nu nog een paar weken werken en dan kan ik op vakantie. Met Olaf een week naar Berlijn. Daar zal ik ook wel het een en ander over te melden hebben. Tot over een paar weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten