maandag 27 maart 2017

Zondag19 maart 2017, op pad

Hotel in St. Julian
Het regent als ik op zondagochtend op de fiets op weg naar de trein ben, een nieuwe ervaring tegemoet. 70 minuten later sta ik op Schiphol, nog een half uur later zit ik aan de koffie te wachten op het vertrek van mijn vliegtuig. Ik ben op weg naar Malta, een week intensieve training Engels. Natuurlijk is het een goede vraag: waarom zo ver weg? Antwoord is simpel en logisch. Soortgelijke trainingen in Nederland zijn bijna twee keer zo duur hierbij ook de vliegreis meegerekend. Dat het daarbij in Malta ook waarschijnlijk lekkerder weer is als in Nederland is ook nog eens mooi meegenomen.

Na een rustige vlucht van bijna 3 uur verwelkomt een vrolijk schijnende zon me. De temperatuur is 18 graden, ruim 10 graden meer als in Nederland. Dat is een lekker begin. In de aankomsthal wordt ik verwelkomt door een woud aan bordjes met allerlei afkortingen. O jeh, wat was de naam van mijn school ook al weer? Gelukkig dunt het woud snel uit en blijven er maar een paar keuzes over waarbij ik toch die van mij herken. Een vriendelijke jonge dame van de school maakt een foto van mij, niet omdat ze direct fan van mij is, ze heeft de foto nodig voor mijn studentenpas. Vervolgens zet ze mij met twee Japanse dames, die zijn al 24 uur onderweg, af bij een busje en wordt ik in mijn hotel in St. Julian afgezet.
Bij de receptie van het hotel wordt ik vriendelijk begroet door een stagiaire. Nadat ze ziet dat ik uit Nederland begint ze direct in het Nederland tegen mij te praten. Ze komt ook uit Nederland en vindt het wel leuk om weer eens Nederlands te kunnen praten. Maar voor mij is dat natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Ik moet juist Engels horen en praten, mijn training is wat mij betreft al op het vliegveld van Malta begonnen. Maar ik wil haar dag niet bederven dus laat ik haar maar.

Het is nog vroeg in de middag, het weer is lekker en ik kuier wat door het stadje. Het is druk op straat, iedereen geniet van de zon, het eten en het leven. Ik besluit te gaan eten in een klein restaurant net naast het hotel. Achteraf niet zo’n slimme keuze, het eten was niet top en, in verhouding met wat ik later in de week betaal, vrij prijzig.  Ik ga op tijd naar bed, ben benieuwd naar morgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten