maandag 26 oktober 2015

Contrast

In mijn werkzame leven heb ik al menig kwekerij gezien. Was het in de 'Boskoop'-tijd vooral bij bedrijven in de directe omgeving, maar bij TSD kom ik met enige regelmaat ook bij kwekerijen buiten de lands grenzen. Zo ook afgelopen week, bezoek bij twee klanten in Engeland.

Nu is het in Engeland de gewoonte om je kantoor in een porto cabine te plaatsen. Breidt je uit dan plak je er een porto cabine aan vast. En zo plak je in de loop der jaren van alles aan elkaar. Vloerkleedje op de grond en niet te veel 'Clean desk policy'. Bij zo'n bedrijf was ik dus vorige week. Bij dit niet nader te noemen bedrijf net boven Manchester is opruimen niet hun sterkste punt. Terwijl ook hier regelmatig klanten op het bedrijf komen.
Het plein voor het kantoor



het toiletgebouw, gelukkig vriest het nog niet

Na een dag werken was het contrast in de volgende twee dagen wel erg groot. Vanuit Manchester ben ik drie uur rijden naar beneden gezakt en kom in het welvarende Oxfordshire terecht. Rijke mensen met grote tuinen, die ontvang je niet op een bedrijf met een plein vol ongeorganiseerde rotzooi spullen. Die ontvang je met een mooie oprit.

Om vervolgens via een strak ingerichte entree...

.. de mensen in een net, opgeruimd kantoor te kunnen ontvangen.
















Ik heb toch best wel mazzel dat ik dit allemaal betaald mee mag maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten